PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

28/06/11

Permainan zaman kanak-kanak yang semakin pupus

Masa Dilaz balik kampung minggu lepas, tetiba Dilaz teringat zaman kanak-kanak dulu dan tempat Dilaz selalu main dengan sepupu-sepupu Dilaz. Sepupu Dilaz dulu yang sebaya kebanyakkannya lelaki, yang perempuan pula tak nak main kat luar rumah takut mak ngan ayah diaorang marah. Tapi Dilaz tak, arwah emak suka kalau Dilaz bermain supaya bercampur dengan orang. Masa kecik dulu Dilaz nie memang lasak tau dan aktif bersukan. Nanti Dilaz cete lak sukan apa yang Dilaz main.
Sebenarnya Dilaz rasa permainan-permainan ini sekarang makin pupus dan tak banyak kanak-kanak zaman sekarang main permainan ini kecuali yang memang duduk kawasan kampung. Betul tak. Jom kite tengok apa permainan tersebut. 
Teng teng
Main Guli
Baling Selipar atau Tin


Galah Panjang
 Semua gambar ehsan dari Mr Google

masa kecik dulu selalu main peluk tiang kat tiang sekolah untuk gantikan galah panjang nie.

4 ulasan:

ct N honey berkata...

saya suka main galah panjang,masa dulu tak kisah kalau budk lelaki dgn ppuan main sama2...kadang2 sampai senja baru balik...

Komen Ustazah Siti Nor Bahyah tentang lawak Sepah dalam Maharaja Lawak
Datuk-Michelle-Yeoh-disenarai-hitamkan masuk ke Myanmar

kak ina kl berkata...

ishhhh teringat kenangan lama masa masa main permainan cam ni dulu..kenangan terindah di zaman kanak-kanak

Nour Akmal berkata...

semua game kat atas ni KIC main..
tp sedih gak dak2 sekarang ni dh tak pandang game2 ni semua..
diaorg main game yg berteknologi tinggi..
yg kat atas ni semua dh dilupakan..

dilazfamily berkata...

ct N honey:haah kan kekadang tu main sekali ngan lelaki tapi lelaki zaman dulu baik sikit dari lelaki sekarang.huhuhu

kak ina kl:betul tu kak.itulah zaman terindah iaitu zaman kanak-kanak

nour akmal:betul tu KIC.Budak sekarang tak main mainan tu semua sebab takut panas lah.lebih suka main game kat komputer, PS atau HP

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails