PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

12/02/11

NASI AYAM MAK NYONYA

Hari selasa lepas, member-member GUARDIAN datang rumah.  Diaorang last minit cakap nak datang rumah. Selongkar kat dapur tengok, ada perencah paket NASI AYAM MAK NYONYA. Apa lagi, itu akan jadi menu makanan untuk member-member saya. Pertama kali nak cuba.

So, sebelum buat nasi ayam tu, saya pergi kedai beli ayam dan bahan-bahan lain. Pas dah beli saya pun mulalah acara masak-memasak. Nasib baik QISTINA tak kacau masa tu. Cuma dia pelik, napa MAMA dia sibuk semacam jer. Pas saya kata kawan MAMA nak datang rumah, terus dia main, tak kacau-kacau saya. Sungguh memahami cik QISTINA nie.

Nasib baiklah jenis orang yang cepat dan ringkas, so makanan itu dapat disiapkan pada masa yang dirancangkan. Nasib baik semua menjadi dan alhamdulillah member-member saya pun suka. Kembang sikit bontot nie (dahlah memang kembang). hehehe. Tapi yang tak best, saya tak dapat ambil gambar member-member saya sebab QISTINA asyik berkepit macam anak kuncing yang manja tu. Yang saya sempat ambil hanyalah gambar nasi ayam tu. Baru ingat nak ambil gambar kenangan diaorang datang ke rumah saya. Tapi tak dapat. Lain kali kot.

Inilah nasi ayam tersebut. 
Nampak sedap kan. sedap lah juga.


Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

2 ulasan:

ch@ berkata...

yummi-yummi, nak datang rumah dila la. nak makan nasi ayam =)

dilazfamily berkata...

mehlah..bukan jauh pun, melaka jer. Leh jalan2 kat sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails