PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

10/02/11

CANTIK

Hari nie saya nak kongsi TIPS.......
Kecantikan itu perlu bagi setiap wanita. Selain riasan wajah dan perawatan kulit, rambut juga perlu diambil kira. Cukup sekadar perawatan tubuh yang sederhana, namun sempurna.

Antara TIPS tersebut ialah:
  1. Kulit bersih dan sihat.......Kulit akan terhindar dari sebarang bakteria jika kamu sering mengganti tuala yang digunakan setiap hari. Selain itu juga, guna tuala yang berlainan untuk wajah dan badan kamu. (Boleh juga seminggu sekali...tak kan nak hari2 kan)
  2. Wajah tampak kusam dan berminyak............. Sapulah bedak compact dengan formula kawalan minyak supaya ia dapat mengawal kilatan dan wajah kelihatan segar berseri sepanjang hari. Elakkan bedak asas jenis cecair yang membuatkan wajah bertambah minyak dan berkilat.
  3. Kulitku cantik...............Buatlah mandi susu seminggu sekali. Mandi susu akan membuatkan kulit kamu menjadi lebih halus dan cantik. Amalan sapu losyen selepas mandi juga dapat mengekalkan kelembapan pada kulit kita. Tak percaya....cubalah (Saya tak buat tapi mandi guna JOHNSON'S BABY MILK BATH. Memang lembut)
  4. Rambut dihias ringkas...... Bagi yang tidak bertudung bolehlah menghias rambut dengan aksesori rambut, tetapi bagi yang bertudung, keringkan rambut dahulu sebelum memakai tudung. Ini bagi mengelakkan rambut jadi berbuah dan akan merosakkan rambut kelak.
Ini saje tips untuk hari ini.


3 ulasan:

AMIIZAA@Mieja berkata...

wahhh bagussnyaaaaaaaaaaaaaa:):)

:: Mrs.SyahNia :: berkata...

dear..ari2 guna
sabun dr susu kmbg
ok kann..

tringin gak nak brendam
susu kmbg..
mau puteh kulit..;)

dilazfamily berkata...

betul tu, lagi pun susu kan baik untuk kulit tak kira minum atau mandi. betul tak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails