PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

18/07/12

Cerita di Singapore

Salam semua.


Dilaz nak sambung cerita di Singapura @ Universal Studios Singapura. Bantak tempat yang boleh dilawati di USS. Kalau tak silap Dilaz ada 18 tempat macam-macam watak dan movie yang boleh kite tengok. Dilaz dan My Love tak pergi banyak pun hanya lebih kurang separuh je dari situ, yang lain tak masuk hanya duk luar ambil-ambil gambar je. 


Cuaca masa tu hujan. Kejap lebat, kejap gerimis. Jadi terbatas sikit pergerakan dan masa yang diberikan untuk berada di dalam USS pun kejap je. Kiteorang diberi masa hanya dari jam 10.40 pagi hingga ke 3 petang. Itu yang tak puas jalan tu.



   
Ride the Movie yang pertama kiteorang tengok ialah "SHREK". Dalam movie nie banyak kali kena sembur dengan air. Mula-mula kena air dari SHREK dan Wife dia bersin. Memang macam real. Pas tu masa dia nak selamatkan FIONA di air yang deras. Paling geli masa ada banyak labah-labah. Memang terasa labah-labah tu di kaki kite. Terperanjat Dilaz masa tu, ingat tak de apa-apa.

Lepas tu..kiteorang pergi ke Transformers. Sebelum nak masuk ni siap bergaduh dengan My Love tak nak masuk sebab rasa macam takut je nak masuk situ. Tapi sebab sayangkan My Love tawakal lah masuk join sekali.
 

Ini keadaan dalam Ride the Movie Transformers. Nak sampai ke movie tu ambil masa 1 jam setengah tau. Punyalah lama beratur. Sampai rasa nak patah balik.
 

Tapi penantian berbaloi sebab memang seronok dalam Transfomers tu. Yelah kite jadi salah satu robot yang menyelamatkan negara daripada musuh. Memang real dan rasa ngeri sikit pun ada. Rasa ngeri masa dia bawa kete laju-laju dan tetiba kereta tu jatuh daripada bangunan. Mahu kecut pertu nie. Nasib baik baby tak de apa-apa dalam perut ni. 

Habis tengok Transformers ingat nak masuk di Jurassic Park.
 

Bile masuk tengok signboard tulis anda akan basah sepenuhnya, terus tak jadi masuk. Lagipun kawan-kawan cerita kalau masuk dalam tu tak sesuai untuk Dilaz sebab takut apa-apa jadi pada baby. Nasib baik tak masuk. Member-member habis basah kuyup. 

Di USS tu memang seronok. Sesiapa yang belum pergi dan rancang nak pergmi jangan lupa masuk di Transformers tau. Kalau tak masuk itulah yang paling merugikan.

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails