PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

14/11/10

Banyak cakap

Napa saya pilih tajuk entry "Banyak cakap"???Nak tahu kenapa...... sebenarnya dalam entry nie saya nak cerita sikit pasal QISTINA. Umur QISTINA sekarang 2 Tahun 7 Bulan. Gigi QIS lum penuh lagi (sebelah dalam masih lum tumbuh). Tinggi semakin bertambah, tapi berat turun lak. Baru-baru nie lepas timbang 11.9 kg sebab hari tu QIS sakit.



Nak tahu sekarang QIS kalau dah mula bercakap, tak kan berhenti punya. Sampai kadangkala keluarlah Bahasa Perancis dia. Huhuhu... Ayat- ayat yang dia selalu QIS cakap:

1)" Mama, Mama kat mana?" ( soalan bile dalam telefon, ayat akan berubah ikut sape yang telefon QIS)

2) "Mama cheje, Bapak cheje...Tina gie umah Umi"

3)"Mama, Bapak nak gie Umah Atuk atau nak gie Umah Nenek"

4)"Mama nak lik kampung jumpa Tok Bah...nak jumpa Paan" (sepupu Qis aka anak buah saya)

5) "Mama, Ina nak makan...laparlah" (ayat yang keluar bile saya tengah masak kat dapur)

6) " Mama sedapnyer...nak lagi...best: (ayat bile tengah makan kalo sedap sangat bagi QIS)

7) "Mama, Tina baik....nak Baby leh?" (ayat yang paling tak disangka QIS leh cakap)

8)" Sayang Mama...sayang Bapak....sayang semua...." (bile QIS senang hati)


banyak lagi ayat yang selalu QIS cakap...nanti saya cerita lagi.


p/s : Anak awak semua cam mana? kongsilah sikit pada saya

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails